De bergen in! - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Gerben Drenthel - WaarBenJij.nu De bergen in! - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Gerben Drenthel - WaarBenJij.nu

De bergen in!

Blijf op de hoogte en volg Gerben

15 Maart 2015 | Verenigde Staten, Fort Collins

Er is alweer een maand voorbij gevlogen en we zijn al op de helft van het semester, Spring Break is namelijk begonnen!!

De afgelopen maand heb ik van alles gedaan, zo ben ik een dag naar Rocky Mountains National Park geweest, hier zijn we eerst naar het bezoekerscentrum geweest en kregen daar een film te zien over het park. In de film zag je veelal beelden van de het park in de zomer en ik wil dan ook aan het eind van m'n trip nog terug, want zoals op de foto's te zien is is het nu vrij dor. Ook bezochten we Bear Lake, alleen heb ik weinig van het meer gezien omdat het compleet bevroren was en er een dik pak sneeuw op lag. De dag was georganiseerd door het International Office van CSU, dus we waren met allemaal internationals. We kregen een lunch in het Young Men's Christian Center, oftewel het YMCA. Hierna werden we in groepjes opgedeeld om de verschillende culturen die aanwezig waren te leren kennen en daarna konden we nog rolschaatsen.

Vorig weekend had het International Office een skitrip georganiseerd naar Eldora. Ik wou graag gaan skiën hier, maar omdat de meeste van m'n vrienden hier al kunnen skiën besloot ik met het International Office mee te gaan, omdat ze hierbij lessen aanboden. Eldora is daarbij ook een ski resort dat zeer geschikt is voor beginners. Tijdens de busrit reden we door het plaatsje Nederland, een klein dorpje in de bergen. Eenmaal aangekomen bij het ski resort kregen we de ski's en skischoenen en kon de les beginnen. Na twee uur les mochten we dan eindelijk van een piste af, dit was the Magic Carpet. Hier begint iedereen die les heeft of leert skiën dus er waren voornamelijk kinderen op deze piste. Gedurende de dag hebben we nog een aantal andere pistes geprobeerd, maar we hebben het simpel gehouden. Ik vond het echt geweldig en wil zeker nog vaker gaan skiën (hier en in Europa). Ik heb alleen wel m'n gezicht verbrand, omdat ik de kracht van de zon en sneeuw samen een beetje had onderschat..

Het weer hier gaat nog steeds alle kanten op. Zo hebben we twee weken geleden een paar dagen achter elkaar sneeuw gehad en er lag dus ook een redelijk pak sneeuw. En omdat ik alleen een fiets heb maakt dat je wereld wel weer een stuk kleiner, omdat fietsen met de sneeuw hier geen doen is. Naar school kan ik dan wel makkelijk lopen, maar als het -15 is wordt dat toch ook een stuk minder. Nu is het weer een lekker 15 graden boven nul dus bijna alle sneeuw is weer weg en ik kom weer rond. Vandaag was het bijvoorbeeld weer een heerlijke 25 graden!
Verder heb ik veel met vrienden gedaan in de afgelopen tijd van een avondje bowlen, naar echte Amerikaanse Malls en huisfeestjes. Ik ben ook al bezig met het plannen van het reizen voor als het semester afgelopen is. Zo heb ik afgelopen weekend de skyline van Denver gezien en dat was al geweldig dus ik ben heel benieuwd hoe klein ik me in New York zal voelen.

Naast alle leuke dingen moet er helaas ook veel voor school gebeuren. Het gaat er hier wel anders aan toe dan op een Nederlandse universiteit. Hier heb je namelijk veel meer toetsen gedurende het hele semester en bouw je op deze manier aan je cijfer. Iets wat mij tot nu toe wel goed af gaat want ik heb tot nu toe alles nog goed gemaakt. Al moet ik nu nog behoorlijk wat cijfers terug krijgen dus we wachten af hoe we het gedaan hebben. Deze week zijn we dan op de helft van het semester, want het is Spring Break. Dit is de voorjaarsvakantie van de universiteiten en colleges in Amerika en veel studenten trekken er dan op uit. Ik ga ook met vrienden weg en wel naar 'The Gambling Capital of the World' Las Vegas! Hopelijk kan ik daarna nog een terugreis betalen...

Oh en de terugvlucht staat nu ook vast, 11 juni vertrek ik vanuit New York en kom dan 12 juni terug in Nederland! :)

  • 16 Maart 2015 - 08:05

    Janneke Tolkamp:

    Geweldig om te lezen Gerben! Wat een belevenissen! Met die cijfers gaay helemaal goedkomen

  • 16 Maart 2015 - 09:01

    Christa:

    Wat een geweldige tijd in Amerika! Ik volg je belevenissen. Nog heel veel plezier.

  • 16 Maart 2015 - 17:36

    Karin Westendorp:

    Dag Gerben, wat heerlijk om al deze nieuwe dingen te kunnen doen en wat fijn dat je leuke mensen ontmoet. Geniet nog maar van het avontuur. Groetjes uit IJzerlo ook van Erik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1162
Totaal aantal bezoekers 4527

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 15 Mei 2015

Studeren in Amerika

Landen bezocht: