De eerste echte week! - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Gerben Drenthel - WaarBenJij.nu De eerste echte week! - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Gerben Drenthel - WaarBenJij.nu

De eerste echte week!

Blijf op de hoogte en volg Gerben

25 Januari 2015 | Verenigde Staten, Fort Collins

Afgelopen maandag begon de week met een vrije dag vanwege Martin Luther King Jr. Day. Op deze dag werd er een mars georganiseerd van Old Town naar de Campus. Samen met een aantal andere uitwisselingsstudenten hebben we hierin mee gelopen. Verder heb ik op maandag m'n huisgenoten eindelijk ontmoet! Dit zijn drie meiden van Ethiopische afkomst, Rediet, Hiwot en Almaz, maar ze wonen allemaal al lange tijd in de Verenigde Staten. Ze zitten alle drie in het tweede jaar op CSU en kennen elkaar al sinds high school.

Op dinsdag begon het studentenleven hier dan echt; De colleges begonnen. Ik heb een ideaal rooster; begin nooit voor 11 uur en altijd na 3 uur vrij. Dus dat geeft genoeg ruimte om huiswerk te maken en vooral leuke dingen te doen! Dinsdag begon met een eerste les Public Relations. De docent is echt heel tof, want ze heeft eerst jarenlang in als journalist en pr-manager gewerkt voordat ze hier aan de universiteit les ging geven. Ze heeft dus veel praktijkervaring waardoor ze veel voorbeelden kan geven zoals het er echt aan toe gaat. Verder verschilt de manier van lesgeven niet heel veel van die in Nederland. Het enige verschil is dat je gedurende het semester al meer aan je cijfer werkt en in Nederland meestal 1 cijfer aan het eind van je semester alles bepaalt. Na het college heb ik een fiets gekocht. Ik kan nu dus sneller naar de campus komen en makkelijker zelf naar een supermarkt toe gaan. Verder was m'n eerste fietstocht niet zo'n succes, omdat de lucht hier een stuk ijler is was ik nogal snel buiten adem! Dat in combinatie met alle hoogteverschillen, maakte het fietsen een stuk zwaarder.

Op woensdag had ik drie colleges; Amerikaanse geschiedenis tot 1876, Amerikaanse geschiedenis vanaf 1876 en Marketing. Ook deze vakken zijn tot nu toe erg interessant! Verder moesten we de boeken gaan kopen voor de verschillende vakken. In Nederland zijn de studieboeken al niet al te goedkoop, maar hier in Amerika is het wel heel erg. Een boek dat ik nodig heb voor Public Relations kost bijvoorbeeld al $185,-! Gelukkig kun je van veel boeken ook een gebruikte versie kopen of de boeken goedkoper huren. Dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Ook delen Nele en ik de boeken van de vakken die we gezamenlijk hebben, dus dat scheelt ook al weer. Het rooster is zo dat je op maandag, woensdag en vrijdag dezelfde vakken hebt en op dinsdag en donderdag hetzelfde. Donderdagavond hebben Nele, Rachel, Jessica en ik met z'n vieren bij Rachel gegeten. Dit mentor - uitwisselingsstudentdiner willen we proberen om elke week of in ieder geval om de week te houden. We gaan dan ook om de beurt wat koken. Ik moet dus nog ff op zoek naar alle ingrediënten om iets echt Nederlands te koken!

  • 25 Januari 2015 - 11:59

    Karin:

    Wat een studentenleven.. ;)
    Geniet ervan! Dikke knuffel!

  • 26 Januari 2015 - 13:18

    Judith:

    Leuk Gerben!
    Ben ook benieuwd naar foto's!
    X

  • 01 Februari 2015 - 17:46

    Anita:

    Hoi Gerben
    Het klinkt allemaal leuk, ik volg jou met enthousiasme.
    veel nieuwe mensen al ontmoet, dus dat komt vast goed.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 4536

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 15 Mei 2015

Studeren in Amerika

Landen bezocht: